skip to Main Content
Valikko

Ryhmäliikunta on loistava tapa aloittaa liikuntaharrastus ja
mikä sen parempi ryhmäliikunnan harrastuspaikka olisikaan kuin Forever?
Lajivalikoimamme on kattava ja löydät itsellesi sopivan tunnin varmasti.
Tuntiohjaajamme ovat iloisia ja mukaansa tempaavia, heidän ammattitaitonsa takaa mielekkään ja turvallisen liikuntahetken.

Elementit ryhmäliikunnassa helpottavat Sinua, kun etsit itsellesi sopivaa tuntia monipuolisesta valikoimastamme

Lataa Foreverin ryhmäliikunta-aikataulu itsellesi tai varaa paikkasi ryhmätunnilta.

IISI-tunnit

IISI-tunnit ovat terveysliikuntaa parhaimmillaan. Helppoa ja fyysisesti kevyttä perusjumppaa, jotka eivät sisällä askelsarjoja. Tunnit sopivat erityisesti liikuntaa aloitteleville asiakkaillemme.

Tuntien haastavuus tasot: 1=Sopii ensikertalaiselle 2=Sopii jonkin verran harrastaneille 3=Edistyneille

IISI Body (Taso 1) – Lihaskuntoharjoittelun alkeet

Body-tunnilla treenataan kaikki kehon päälihasryhmät läpi käyttäen monipuolisesti erilaisia välineitä kuten levytankoja, käsipainoja, kuminauhoja ja vartalon omaa painoa. Tunti sopii niin aloittelijoille kuin kokeneemmillekin jumppaajille.

IISI Kuntojumppa (Taso 1) – Ensimmäistä kertaa jumppaan

Tästä jumpasta voit aloittaa! Kaikille soveltuva erittäin helppo perusjumppatunti, jossa lämmittävin ja kevyesti kuormittavin liikkein saadaan hiki pintaan.

IISI Terve Selkä (Taso 1) – Hyvinvointia selälle

Laatua ja hyvinvointia elämään! Tunnilla parannetaan selkärangan liikkuvuutta, sekä vahvistetaan selän ja keskivartalon lihaksia.

IISI Venyttely (Taso 1) – Opi venyttelemään oikein

Venyttely on tärkeä, ennaltaehkäisevä ja kehoa huoltava harjoitus, jonka olisi hyvä olla osa jokaisen ihmisen kuntoilua. Venyttely palauttaa lihakset lepopituuteen. Se parantaa koko kehon verenkiertoa ja näin edistää aineenvaihduntaa. Lisäksi venyttely rentouttaa ja lisää nivelten liikkuvuutta.

Metsä-tunnit

Metsä-elementin alta löydät kaikki klubimme perus- ja keskitason tunnit. Tunneilla on luvassa rentoa ja mutkatonta liikuntaa hyvässä seurassa. Metsä-tuntimme ovat Spinningiä ja liikkuvia perusjumppatunteja.

Tuntien haastavuus tasot: 1=Sopii ensikertalaiselle 2=Sopii jonkin verran harrastaneille 3=Edistyneille

Lavis – Lavatanssijumppa (Taso1)

Lavis on uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Huomaamatta syke nousee, hiki alkaa virtaamaan ja kalorit palavat.

Spinning A (Taso1)

Peruskestävyystunti, jolla käytetään pyöräilyn perustekniikoita. Tunti sopii kaikille. Aloittelijat ja kokeneemmatkin polkijat saavat tunnista hyvän aerobista kuntoa kehittävän treenin.

Spinning B (Taso1-3)

Haastavampi pyöräilytunti, jonka aikana liikutaan perus- ja vauhtikestävyyden sykealueilla. Tunnilla käytetään monipuolisesti pyöräilytekniikoita. Tämä tunti tarjoaa tehokkaan tavan kehittää ja haastaa omaa hapenottokykyäsi.

Rasvanpoltto (Taso 1)

Rasvanpolttotunti on askelsarjoihin perustuva perinteinen aerobic-tunti, jonka aikana rakennetaan helppoa koreografista askelsarjaa. Tunti on 30 min pituinen ja yhdisteltävissä muihin lyhyisiin tunteihimme.

KIVI-tunnit

Oman kehosi kivijalkaa pääset kehittämään kivilajien parissa. Kivi-tunnit kehittävät lihaskestävyyttä ja -voimaa. Sopii hyvin myös miehille! Kivi on perusliikkeitä ilman koreografiaa.

Tuntien haastavuus tasot: 1=Sopii ensikertalaiselle 2=Sopii jonkin verran harrastaneille 3=Edistyneille

RVP² (Taso1)

Pyöreyttä pakaroihin, kiinteyttä vatsaan ja reisiin? Vanha tuttu RVP on nyt nostettu toiselle tasolle! Tämä treeni on rankka tehopaketti keskittyen pelkästään alavartalon muokkaukseen vatsatreeniä unohtamatta.

Circuit (Taso1)

Kiertoharjoittelua kuntosalilaitteilla ohjaajan opastuksella. Turvallinen tapa aloittaa kuntosaliharjoittelu.

Kahvakuula perus ja haastava (Taso1-3)

Kokonaisvaltainen lihaskuntotreeni käyttämällä vain yhtä välinettä! Kahvakuulatreeni on koko kehon haastava lihaskuntoharjoitus, jossa erityisesti keskivartalon lihakset saavat hyvän harjoituksen. Kahvakuulalla pystyy tekemään kokonaisvaltaisia ja tehokkaita liikkeitä, joten myös aerobinen kunto kasvaa hyvin.

Les Mills Bodypump (Taso1-2)

Kestovoimaharjoittelutunti levytangoilla ja -painoilla. Tehokasta ja koko vartalon lihaksistoa muokkaavaa lihaskuntoharjoittelua.

Les Mills CXWorx (Taso1-2)

Keskivartalon hallinta- ja lihaskuntotunti, jossa selkä- ja vatsaliikkeiden lisäksi treenataan myös pakaralihaksia sekä lantion alueen hallintaa, parannetaan selän toimintakykyä, liikkuvuutta ja tasapainoa.

Les Mills Grit Strength (Taso3)

30minuutin tehotreeni, joka vie treenisi uudelle tasolle, auttaa polttamaan rasvaa useita tunteja treenin lopettamisen jälkeen ja auttaa muokkaamaan kehoasi. Tanko, painot ja step-lauta tuovat lisätehoa treeniin.

ILMA-tunnit

Pehmeät ja harmoniset lajit löydät ilmaelementin alta. Tunneilla kehität kehonhallintaa, liikkuvuutta sekä rentoutat mielen. Rauhoittumisen kautta pystyt keskittymään arjessa paremmin.

Tuntien haastavuus tasot: 1=Sopii ensikertalaiselle 2=Sopii jonkin verran harrastaneille 3=Edistyneille

Roller-rullavenyttely (Taso1)

Roller-rullavenyttely-tunnilla hierotaan, venytellään sekä rentoutetaan lihaksia ja lihaskalvoja putkirullaa (foam roller) apuna käyttäen.

YogaFlow® lempeä (Taso1)

Yoga Flow on helppo Hathajoogasta vaikutteitta ottava rauhallinen tunti, jolla harjoitetaan kehon ja mielen yhteistyötä. Yoga Flow -nimi tulee tavasta suorittaa liikkeet sujuvasti peräkkäin. Tunti sopii sekä aloittelijoille että kokeneemmille joogaajille.

Hotjooga (Taso1-2)

Mielen ja kehon yhteistyötä korostava, kehon voimaa ja hallintaa lisäävä fyysinen harjoitus. Asanat eli joogan erilaiset asennot haetaan hengitystä seuraten ja ne yhdistetään erilaisksi liikejatkumoiksi. Tunti on lempeää joogaa fyysisempi. Lämmitetyssä tilassa suoritettavalle tunnille tarvitset mukaan juomapullon sekä pyyhkeen.

Äijäjooga (Taso1)

Äijäjoogassa saa olla oma itsensä ilman suorituspaineita. Tunnilla keskitytään venytyksiin ja rentoutumiseen rauhallisen ja syvän hengityksen tahdissa. Lihakset, nivelet ja mieli ohjataan tukemaan toisiaan. Asenne menee asanoiden eli asentojen edelle. Jokainen äijä löytää itselleen uudenlaisen olotilan.

Pilates (Taso1)

Pilates on kehonhallintatekniikka, joka sopii kaikille. Tavoitteena on kehittää optimaalista toiminnallista ryhtiä vahvistamalla vartalon syviä tukilihaksia, opettamalla fysiologisesti oikeaoppisia liikeratoja ja syventämällä hengitystä.

Bodybalance ja Hot Bodybalance (Taso1)

Joogaan, tai chihin ja pilatekseen pohjautuva harjoitusmuoto, jossa keskitytään kehon ja mielen hallintaan. Tunti sisältää tasapaino-, voima-, liikkuvuus-, venytys- ja rentoutumisharjoituksia. Lämmitetyssä tilassa pidettävälle hot-tunnille tarvitset mukaasi juomapullon sekä pyyhkeen.

ASAHI (Taso 1)

Asahi on liikuntamuoto, jossa avataan koko keho ja rentoutetaan mieli hengityksen tahdittamana. Tunti sopii erityisen hyvin niska-hartiaseudun ja selän alueen vaivoista kärsiville sekä kiireisille ihmisille, jotka kaipaavat rentoutumista. Liikkeet ovat yksinkertaisia, jonka tähden Asahi sopii kenelle tahansa kuntotasosta huolimatta.

TULI-tunnit

Tule haastamaan itsesi oranssilla merkittyjen tulilajien pariin. Tämän elementin alta löydät itsellesi haastetta fyysisesti sekä kaikki vauhdikkaat erikoislajimme.

Tuntien haastavuus tasot: 1=Sopii ensikertalaiselle 2=Sopii jonkin verran harrastaneille 3=Edistyneille

Zumba® (Taso1)

Zumba-tunneilla liikkuminen on hauskaa ja helppoa. Huomaamatta syke nousee, hiki alkaa virtaamaan ja kalorit palavat. Zumba on helppo tanssillinen tunti, jonka musiikki perustuu pääosin latinalaistansseihin. Tunti koostuu lyhyistä tanssiliikesarjoista, jotka kestävät aina yhden kappaleen ajan.

Bailatino Alkeisjatko (Taso1-3)

Tanssillinen liikuntamuoto, jonka perusajatuksena on tuoda ihmiset lähemmäs latinalais-amerikkalaista musiikkia, tanssia ja kulttuuria. Bailatinon tarkoituksena on poistaa musiikillisesta liikunnasta siihen helposti kohdistuvia suorituspaineita.

Les Mills Bodyattack (Taso2-3)

Sporttinen, aerobinen treenitunti, joka kehittää voimaa ja kestävyyttä. Tässä energisessä intervallitreenitunnissa yhdistyvät atleettiset aerobiset liikkeet sekä voimaa ja kehonhallintaa parantavat harjoitteet.

Les Mills Bodystep ja Bodystep Oldies (Taso2-3)

Vauhdikas askellustunti, jossa syke nousee ja fiilis on korkealla. Koreografia on reipas ja selkeä. Tunti sisältää lyhyen lihaskunto-osion. Oldies-tunnilla vain vanhempia ohjelmia, jotka ovat rasittavuudeltaan kevyempiä ja tanssillisempia.

Les Mills Grit Plyo (Taso3)

Kimmoisuutta kehittävä 30minuutin tehotreeni, jonka ponnistusvoimaa kehittävissä liikkeissä käytetään lisätehona step-lautaa. Parantaa kestävyyttä, nostaa energiatasoa ja kohottaa kuntoa ennen kilpailukautta tai muun harjoittelujakson alkamista.

Les Mills Grit Cardio (Taso3)

Tunti on kehitetty polttamaan kaloreita sekä tehostamaan urheilullista kyvykkyyttä ja tehokkuutta hyvin nopeasti. Siinä yhdistyy tehokkaat cardio-liikkeet toiminnallisiin ylä- ja alakropan liikkeisiin. Ylivoimainen tehotreeni yleiskunnolle. Todella intensiivinen cardio-treeni.

Les Mills Bodycombat (Taso2-3)

Tehokas ja mukaansatempaava aerobinen tunti, joka koostuu itsepuolustuslajeista. Sykettä nostavat isku- ja potkusarjat etenevät vauhdikkaiden kappaleiden tahdittamina.

Les Mills Sh’bam (Taso1)

Yksinkertaisia ja kuuman trendikkäitä tanssiliikkeitä sisältävä tunti. Tuntia tahdittaa tämän hetken listahitit ja modernit klassikot. Tunnin liikkeisiin on kaikkien helppo päästä mukaan ja se sopii sekä kuntoilun aloittaneille ja jo pidempään liikkuneille.

Kuntonyrkkeily perus (Taso1-3)

Tunti koostuu alkulämmittely-, tekniikka-, nyrkkeilysäkki- ja kiertoharjoitteluosista. Lopussa lyhyt lihaskunto-osuus ja venyttely.

Bootcamp (Taso2-3)

Bootcamp on haastava, tehokas, kuntoa ja koko kehon lihaksistoa vahvistava toiminnallisista liikkeistä ja patteriharjoittelusta koostuva kolmevarttinen. Liikkeet tehdään joko kiertoharjoitteluna tai yhtenä ryhmänä. Tunti ei sisällä askelsarjoja. Simppeliä, mutta tehokasta. Hikitakuu.

Senioriliikunta

Senioriliikuntatunneilla pidetään kehosta ja omasta toimintakyvystä huolta. Monipuoliset jumpat, venyttelyt ja muut ryhmätunnit pitävät kehon ja mielen vireänä. Ohjaajina toimivat Foreverin omat fysioterapeutit.

Tuntien haastavuus tasot: 1=Sopii ensikertalaiselle 2=Sopii jonkin verran harrastaneille 3=Edistyneille

Kuntojumppa (Taso1)

Kts. Maa-tunnit

Venytellen Vetreäksi (Taso1)

Venyttely on tärkeä, ennaltaehkäisevä ja kehoa huoltava harjoitus, jonka olisi hyvä olla osa jokaisen ihmisen kuntoilua. Venyttely palauttaa lihakset lepopituuteen. Se parantaa koko kehon verenkiertoa ja näin edistää aineenvaihduntaa. Lisäksi venyttely rentouttaa ja lisää nivelten liikkuvuutta.

Voimaa ja kehonhallintaa (Taso1)

Helppo, mutta monipuolinen tunti, jossa keskitytään kehon lihasvoiman parantamiseen sekä tasapainon ja liikkuvuuden lisäämiseen.

Soutu (Taso1)

Tunnilla käydään läpi soutulaitteen säädöt ja soututekniikka. Tunti sopii mainiosti niin liikuntaharrastusta aloitteleville kuin kokeneille kuntoilijoille, koska jokainen säätelee soudun ja lihaskuntoliikkeiden tehot itse. Tunti kehittää sekä aerobista- että lihaskuntoa.

Perheliikuntakurssit

Vanhempi/Vauva-jumppa 3-12kk. keskiviikkoisin klo 10-10.45

Vauvajumppa on liikuntahetki, jossa äiti, isä tai muu aikuinen saa nauttia vauvan kanssa jumppaamisesta, loruista ja musiikista.

Taaperojumppa 1-2v. tiistaisin klo 10-10.45

Iloinen tunti, jossa yhdessä aikuisen kanssa leikitään, lauletaan ja puuhataan. Tunnilla harjoitellaan motorisia perustaitoja ja nautitaan yhdessä tekemisestä.

Satujumppa 3-4v. torstaisin klo 16.45-17.30

Tunnilla harjoitellaan motorisia perustaitoja mm. erilaisin liikkumistavoin: ryömitään, juostaan ja hypitään. Erilaiset leikit ja pelit sekä temppu- ja taitoradat lisäävät mm. koordinaatiota ja tasapainoa.

Sirkusjumppa 5-6v. torstaisin klo 17.45-18.30

Sirkusjumpassa lapsi pääsee kokeilemaan erilaisia temppuja ja kehittämään motorisia taitoja leikin ohella erilaisia välineitä käyttäen. Tunti sopii sekä tytöille että pojille.

 

Kurssien ohjaajana Liikunnanohjaaja Tuulia Kivistö. Lisätiedot ja ilmoittautumiset lappeenranta@foreverclub.fi

Lastenliikuntakurssit:

  • Syyskausi 28.8. alkaen, tunnit viikoilla 35-49 – ILMOITTAUTUMINEN ON KÄYNNISSÄ!
  • Lastenliikuntakurssit 115e jäsen / 145e ei-jäsen / kausi
  • Vanhempi-lapsiryhmä 105e jäsen / 135e ei-jäsen / kausi (ei tuntia 6.12.)
Back To Top